Coraz częściej do towarów które kupujemy w sklepach dołączone są różne gadżety reklamowe. Do wyrobów alkoholowych dodawane są otwieracze, czy też czapeczki.
W pubach po zakupie określonej liczby piw, można otrzymać smycz, czy koszulkę. Ostatnio to właśnie smycze są najpopularniejszymi gadżetami, bardzo często możemy je otrzymać z różnymi produktami. Na smyczy możemy zawiesić klucze, bądź też telefon komórkowy. Mogą być to różne smycze, ostatnio pojawiły się smycze z suwakiem, które bardzo ładnie wyglądają. Producenci gadżetów oferują bogaty wybór materiałów jak również kolorów. Nadruk reklamowy, będzie możliwy do wykonania w różnych kolorach, jednak najczęściej jest to kolor biały. Coraz częściej również gadżety techniczne pojawiają się na biurkach. Przykładem mogą być myszki komputerowe, których siedząc przy komputerze używamy na co dzień. Codziennie prowadzimy nimi kursor po ekranie komputera, tego rodzaju gadżety promocyjne, cały czas mamy w zasięgu wzroku i zapamiętujemy logo na niej umieszczone. Kiedy nie mamy pomysłu na gadżety reklamowe, można pomyśleć jakie przedmioty z nadrukami różnych firm widzieliśmy. Pomysłem będą również firmy produkujące gadżety reklamowe, ich oferty możemy znaleźć na stronach internetowych.
Następnie możemy wysłać zapytanie ofertowe w zależności od ilości zamawianych gadżetów będziemy mogli uzyskać zniżki.
Najpopularniejszymi gadżetami są długopisy oraz smycze, dlatego że są to najtańsze gadżety, i można ich zakupić bardzo dużo sztuk. Obecnie coraz popularniejsze są krówki reklamowe, papierki w które są zawinięte mogą być wydrukowane według naszego wzoru, można zakupić krówki na różne okazje. Dobrym przykładem są krówki komunijne które na swoich talerzach znajdą goście, którzy przybyli na komunię. Dobrze jest wybrać taki gadżet, który będzie jak najczęściej używany, wówczas klient ma częstszy kontakt, z logiem naszej firmy. Jednak coraz częściej firmy poszukują innych ciekawszych rozwiązań, którymi zaskoczą swoich klientów. Mogą to być piersiówki, czy też zapalniczki z wygrawerowanym logiem firmy. Oczywiście gadżet powinniśmy dostosować do osoby, której to wręczmy. Nietaktem było by sprezentowanie prezesowi firmy, jednorazowego długopisu. O wiele ciekawszym pomysłem będzie markowe pióro. Dlatego firmy oferują także droższe gadżety reklamowe, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku.