Filmy które prowadzą sprzedaż na platformach takich jak Amazon powinny oceniać opłacalność, optymalizować koszty.
Z pewnością każdy będzie chciał zrobić jak najwięcej, wydając jak najmniejsze pieniądze. Oczywiście warto zwrócić uwagę, iż możemy przeanalizować nasze kampanie i wyciągać odpowiednie wnioski. Dzięki temu będziemy mogli sprzedawać więcej, sprawdzać popularność danego towaru. Oczywiście możemy prowadzić kampanię reklamową na Amazon, w tym przypadku możemy skorzystać z Advertising Costs of Sales, czyli stosunku wydatków poniesionych na kampanie do przychodu.
Jak obliczyć opłacalność reklamy na Amazon
Naturalnie licząc opłacalność danej kampanii reklamowej powinniśmy brać pod uwagę wszystkie koszty, przykładowo będzie to podatek VAT, który obowiązuje w danym kraju, dodatkowo powinniśmy brać pod uwagę marżę na platformie Amazon, dodatkowo także koszty związane z magazynowaniem, zakupem naszego towaru. Dzięki temu będziemy mogli uzyskać informację czy nasza kampania reklamowa jest opłacalna, czy warto inwestować w reklamowanie danego towaru. W przypadku reklamy tego typu zwiększenie nakładów na reklamę może spowodować iż nasze produkty będą pojawiały się wyżej w wynikach, co będzie bezpośrednio przekładało się na lepszą sprzedaż.
Naturalnie powinniśmy brać pod uwagę także inne zmienne, przykładowo zbliżające się święta mogą być okresem na wzmożone zakupy zabawek, w tym okresie reklama towaru dla najmłodszych może przynieść nam najlepsze zyski. Dodatkowo reklamowanie ubrań zimowych w okresie jesiennym również może przynieść nam duże korzyści. Naturalnie warto znaleźć optymalny sposób reklamy, wydatków, dzięki czemu będziemy mogli odnieść sukces w sprzedaży.
Jeżeli nie posiadamy doświadczenia w prowadzeniu tego rodzaju kampanii możemy skorzystać firm konsultingowych, które pomogą nam określić jaki sposób reklamy będzie optymalny w naszym przypadku. Z pewnością warto obliczyć prawidłowy ACOS, który będzie przewidywał różne zmienne, takie jak przykładowo wprowadzanie nowego towaru na rynek, stawki za kliknięcie.