Marketing w mediach społecznościowych – od czego zacząć?

Współczesny biznes szuka nowych sposobów na dotarcie do klienta. Większość konsumentów przeniosła swoje poszukiwania towarów i usług do sieci. To tam obecnie trwa prawdziwa walka o klienta. Jak wygląda reklama w mediach społecznościowych i dlaczego warto z niej skorzystać?

Mniej handlu, więcej interakcji

Cel marketingu w social media jest podobny do działań, jakie mają miejsce poza Internetem. Jednak reklama w mediach społecznościowych nie jest w pierwszej kolejności nastawiona na efektywną sprzedaż. Profile na Facebooku czy Instagramie to nie to samo co witryna sklepu internetowego. Media tego typu służą interakcji z klientami. Pomagają w budowaniu wizerunku marki, przekazują klientom wartości, jakie są ważne dla firmy. To także miejsce, gdzie odpowiada się na pytania, wątpliwości, reaguje na ciekawe pomysły followersów. W mediach społecznościowych warto informować o nowościach, wyprzedażach, konkursach. Takie wydarzenia rozpalają emocje i powodują lawinę interakcji, które robią większe zasięgi.

Fanpage i dobry content

Jeśli reklama w mediach społecznościowych ma być skuteczna, nie wystarczy mieć fanpage’a. Bardzo ważne są treści, jakie na nim publikujemy. Warto zaplanować częstotliwość wpisów, jakie będą się pojawiać. Trzymanie się tej zasady usprawni nasze działania a klientów przyzwyczai do pewnej rutyny. O czym pisać followersom? Content nie może być przypadkowy. Dostarczane przez nas treści mają edukować, albo być przydatne w życiu codziennym. Idealnie jeśli wzbudzą emocje a przy tym wszystkim zareklamują nasz biznes w nienachalny sposób. W kampanii content marketingowej produkty są niejako w tle, jednak należy o nich subtelnie wspominać.

Idealny klient, czyli szukanie grupy docelowej

W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić, czy nasz profil firmowy ma wszystkie informacje, niezbędne do identyfikacji firmy. Im dokładniejsza wizytówka, tym lepiej. Warto zastanowić się do jakiej grupy docelowej kierujemy swoją ofertę. Reklama w mediach społecznościowych jest uzależniona od medium, w jakim ją opublikujemy. Każdy portal społecznościowy ma bowiem inną charakterystykę, przyciąga więc nieco innych odbiorców. Pozycja Facebooka jest nadal dominująca, ale bardzo opiniotwórcze stają się także Twitter, Instagram, LinkedIn i inne platformy. Dobrze sprecyzowana grupa docelowa przyda się we wszelkich działaniach marketingowych.

Skuteczna kampania, czyli jaka?

Reklama w mediach społecznościowych opiera się na wielu narzędziach, przydatnych w promocji. Warto z nich korzystać, niektóre nic nie kosztują. Dzięki nim można się dowiedzieć, ile wydaliśmy na kampanię oraz które z zakupów są efektem działań marketingowych. W ten sposób łatwo oszacować na ile nasze działania są skuteczne. Marketing w mediach społecznościowych nie jest przewidywalny. Wiele opiera się na emocjach klientów a te są przecież zmienne. Dobry content to co prawda nie jest wiedza tajemna, ale wielki poligon, na którym wiele może się wydarzyć. Bywa, że najlepsze wyniki osiąga post napisany dla żartu a starannie dopracowany wpis blogowy przejdzie bez echa.

Marketing w social mediach to trend, który na długo zagości w działaniach promocyjnych. Warto więc śledzić zachowania internautów, bo to od nich zależy powodzenie naszych kampanii.