Jak ubiegać się o znak towarowy?

Ponieważ rejestracja znaku towarowego może trwać od dziewięciu miesięcy do roku, ważne jest, aby zacząć wcześnie.

Aby złożyć wniosek, po prostu wpisz swoje zgłoszenie w Urzędzie Patentowym. Zaakceptowane znaki towarowe objęte są ochroną prawną przez okres 10 lat, nie ma ograniczeń co do liczby powtórzeń. Nazwa firmy, logo i symbol muszą mieć oddzielne aplikacje. Jeśli masz środki na złożenie tylko jednego wniosku, upewnij się, że jest to standardowe roszczenie dotyczące znaków. Zapewnia to, że twój znak towarowy obejmuje nazwę firmy, niezależnie od użytej czcionki, nie chroni to jednak logo.

Jak ubiegać się o znak towarowy?

Powody, dla których warto zarejestrować znak towarowy

Masz prawo pozwać kogoś tylko wtedy, gdy używa on twojego logo w celu czerpania zysków podobnego pomysłu lub usługi. W większości przypadków prawnik sporządziłby i wysłał pismo o zaprzestaniu używania znaku towarowego. Jeśli to nie odstraszy drugiej strony, będziesz musiał złożyć pozew w sądzie. Jednak podjęcie kroków prawnych jest jednym z najlepszych powodów do uzyskania znaku towarowego. Symbole ™, ® i SM są używane do reprezentowania znaku towarowego, zarejestrowanego znaku towarowego i znaku usługowego.

Znak ™ oznacza tylko, że ktoś twierdzi, że jego symbol lub logo jest znakiem towarowym. Nie został on jednak zarejestrowany w Urzędzie Patentowym. Znak ® oznacza, że symbol został zarejestrowany, więc nikt nie może wykorzystywać podobnych obrazów do celów komercyjnych. Zasięgnięcie porady prawnika zajmującego się własnością intelektualną, który specjalizuje się w patentach i znakach towarowych, jest niezbędne przy nazywaniu firmy i ochronie tożsamości marki.

Więcej informacji na temat rejestracji znaków towarowych, jak i kiedy to zrobić, możemy przeczytać na stronie https://proseedmag.pl/material-zewnetrzny/znak-towarowy-dostepny-nie-tylko-dla-przedsiebiorcow. Znaki towarowe są chronione przed jakimkolwiek bezpośrednim powielaniem lub zmodyfikowanym użyciem, które jest na tyle podobne, że wywołuje skojarzenie z nimi. Firmy, które zainwestowały pieniądze w branding swoich produktów, powinny chronić swój znak towarowy jako atut firmy.