Opłata utrzymaniowa na Allegro – o czym powinien wiedzieć e-sprzedawca?

Allegro jako marketplace stwarza bardzo komfortowe warunki dla e-sprzedawców, którzy chcą dotrzeć do większej ilości klientów w sieci. Liczna baza użytkowników w połączeniu z niskim progiem wejścia na rynek sprawia, że zainteresowanie Allegro oraz podobnymi serwisami aukcyjnymi jest wyjątkowo duże. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że prowadzenie tego typu działalności wciąż wiąże się z pewnymi opłatami. Rozsądnie jest dokładniej zapoznać się z tym, gdzie dokładnie kryją się koszty przy sprzedaży na Allegro – pomaga to w wydajniejszym planowaniu dalszego rozwoju sklepu.

Czym jest opłata utrzymaniowa na Allegro?

Istotnym wydatkiem, z jakim liczyć muszą się sprzedawcy na Allegro, jest opłata utrzymaniowa. Jest to koszt, który dotyczy ofert starszych niż rok, w przypadku których ostatni 365 dni upłynęło bez dokonania zakupu przez żadnego klienta. Dopóki do takiego zakupu nie dojdzie, lub sprzedawca nie zakończy oferty, opłata utrzymaniowa jest naliczana co 10 dni. Przy pomocy narzędzia „Nadchodzące opłaty” można sprawdzić, które z ofert objęte są tą opłatą z maksymalnie 30-dniowym wyprzedzeniem. Kontrolowanie własnych wydatków jest istotne szczególnie z uwagi na to, że Allegro nie dokonuje zwrotów naliczonych już opłat.

Wysokość opłaty utrzymaniowej zależy od działu oraz kategorii, w których znajduje się dana oferta. Kwota ta standardowo wynosi 0,10 z. Opłata utrzymaniowa w wysokości 0,05 zł dotyczy natomiast kategorii:

  • kultura i rozrywka,    
  • uroda,    
  • zdrowie,    
  • moda (poza kategorią obuwia),    
  • odzież (w dziale Dziecko).

Opłata utrzymaniowa w wysokości 0,15 zł obejmuje kategorie:

  • sport i turystyka,    
  • supermarket,    
  • obuwie (w dziale Moda oraz Dziecko).

Warto wspomnieć też o przypadkach, w których opłata utrzymaniowa nie jest naliczana. Są to:

  • oferty ogłoszeniowe,    
  • oferty z kategorii, w których pobierana jest opłata z wystawienie.

W celu uzyskania większej ilości szczegółowych informacji dotyczących tej opłaty warto odwiedzić stronę Allegro.

Jak zmniejszyć koszty prowadzenia działalności na Allegro?

Aby sprzedaż przynosiła wysokie dochody, warto zadbać o to, aby koszty związane z prowadzeniem konta Allegro były jak najmniejsze. Znaczna część wydatków związana jest z samą obsługą ofert – przedsiębiorcy, którzy nie są w stanie zarządzać swoim sklepem osobiście, w wielu przypadkach polegają na zatrudnionych przez siebie pracownikach. Zespół czuwający nad sprzedażą może być jednak stosunkowo nieliczny, jeśli tylko skorzysta się z odpowiednich narzędzi przeznaczonych dla branży e-commerce.

Najlepszą odpowiedzą na potrzeby współczesnego e-sprzedawcy jest system Apilo (daw.ErpBox), oferujący pełen zestaw rozwiązań, jakie okażą się niezbędne w zdobywaniu nowych klientów – zobacz tutaj: https://apilo.com/pl/jak-sprzedawac-na-allegro-nie-uszczuplajac-wlasnego-portfela/. Dzięki zaawansowanym opcjom automatyzacji, jakie jest w stanie zapewnić wyspecjalizowany Manager Allegro od Apilo, nawet skomplikowane i wielopunktowe procesy zostaną sprowadzone do poziomu zaledwie kilku kliknięć. Wszystkie możliwości systemu Apilo można odkryć osobiście – wystarczy założyć darmowe konto, a bezpłatny okres próbny będzie dostępny przez całe 21 dni.