SmallTalk czyli jak rozmawiać z innymi uczestnikami?

Umiejętność prowadzenia rozmowy jest integralną częścią twojego sukcesu.

Niezależnie od tego, czy nawiązujesz nowe kontakty, rozmawiasz z potencjalnym klientem przed sprzedażą produktu czy usługi, czy prosisz o polecenie czegoś, musisz być w stanie nawiązać kontakt z drugą osobą za pomocą swobodnej rozmowy czyli SmallTalk. Jest to również podstawowa zasada networkingu, czyli nawiązywania relacji.

SmallTalk czyli jak rozmawiać z innymi uczestnikami?

Nawiązywanie relacji z uczestnikami konferencji

SmallTalk to lekka, nieformalna rozmowa. Jest powszechnie używany, gdy rozmawiasz z kimś, kogo nie znasz zbyt dobrze, oraz podczas spotkań i wydarzeń towarzyskich czy biznesowych, na przykład na konferencji czy szkoleniu. Najpierw zadawaj pytania otwarte. Większość ludzi lubi rozmawiać o sobie, ale także łatwiej jest na początku powiedzieć coś o sobie niż o czymś, o czym niewiele wiemy. Pytania otwarte generują ciekawą, dynamiczną rozmowę i zachęcają osobę, z którą rozmawiasz, do otwarcia się. Ważne jest również, aby uważnie słuchać wypowiedzi, okazać zainteresowanie, ponieważ łatwiej jest zadawać odpowiednie pytania i zapamiętywać szczegóły do późniejszego nawiązania.

SmallTalk nie dla każdego jest najbardziej prostą i łatwą czynnością, szczególnie jeśli nie znamy innych osób na sali. Jeśli jednak podejdziesz do tego z odpowiednim nastawieniem, możesz naprawdę dobrze się bawić. Potraktuj te rozmowy jako okazję, aby dowiedzieć się więcej o innych ludziach, z którymi nawiązujesz kontakty towarzyskie czy biznesowe. Nigdy nie wiesz, kogo spotkasz na szkoleniu czy konferencji, ani czym będą chcieli się podzielić z tobą, więc skorzystaj z tej szansy i nawiąż rozmowę jako pierwszy.

Wybór odpowiednich, neutralnych tematów nie tylko pomoże ci rozpocząć ciekawe rozmowy, ale także złagodzi niepokój związany z wejściem w nieznane środowisko. Odpowiednia organizacja konferencji warszawa to gwarancja, że uczestnicy wyniosą z niej pozytywne wrażenia, a także cenne relacje biznesowe. Szkolenia, konferencje i spotkania biznesowe zazwyczaj odbywają się w wygodnych salach konferencyjnych, które znajdziemy w dobrych hotelach. Przyjazna atmosfera nada ton twojemu seminarium lub spotkaniu, warto zatem zadbać o komfort uczestników.